poniedziałek, 29 listopada 2010

WWW.SCROLLPRODUCTS.COM

Jeśli turbosprężarka źle pracuje, wycieka olej


Zapraszamy także na strony ScrollProducts.
  • turbo działa w trybie awaryjnym komputera
  • wykazuje spadek mocy silnika
  • ma nadmierny luz na łożyskach ślizgowych
  • wykazuje nadmierne zużycie oleju

Zadzwoń i szybko umów się na tanią naprawę!

  • montaż oraz demontaż turbosprężarek na miejscu w serwisie w połączeniu z naprawą / regeneracją
  • dajemy gwarancję na 12 miesięcy
  • diagnozujemy skąd wzięła się awaria która doprowadziła do uszkodzenia turbosprężarki

TEL: 22 610 25 37, 798 630 655, Warszawa, al. Prymasa Tysiąclecia 76 B, 1p



Awarie turbosprężarek


Zazwyczaj niedomagania turbosprężarek samochodowych nie wynikają ze zużycia turbin. Turbosprężarki współpracują z silnikiem, są jednak od niego delikatniejsze. Poza nielicznymi wyjątkami turbosprężarki samochodowe są smarowane i chłodzone tym samym olejem co silniki. Zatem w przypadku awarii turbosprężarek należy znaleźć jej przyczynę, i nie tylko wymienić wadliwe komponenty turbo ale również sprawdzić wszystkie podzespoły łączące turbosprężarkę z silnikiem i systemem olejowym.

Konieczna uwaga i diagnostyka


Sami jesteśmy w stanie usłyszeć uszkodzoną turbosprężarkę - drgania lub hałas pochodzący z turbo lub wyciek oleju powinien nas zaalarmować - wyłączmy wówczas silnik, odholujmy auto do serwisu turbo. Awaria turbosprężarki może być w tym momencie łatwo usunięta, jednak wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć turbinę i narazić się na dużo większe koszty regeneracji.

Zatarcie turbiny w turbosprężarce w wyniku szybkiej jazdy zdarza się już po ok. 100 tys. km. Dym z rury wydechowej i znaczne zużycie oleju wskazują, że nadpalona została uszczelka oraz pierścień dystansowy. Uszkodzenia tego nie można stwierdzić w pracującej turbinie - do tego celu konieczny jest demontaż turbosprężarki, chyba że mamy do czynienia z wyciekiem oleju.

Metaliczne stuki i głośna praca turbiny, jak również brak oczekiwanego doładowania zazwyczaj świadczą o wytopionych łożyskach ślizgowych.

Narastające wraz ze zwiększaniem obrotów gwizdy dochodzący z okolic turbosprężarki najczęściej świadczą o zużytych listwach uszczelniających wirnik (szczeliny na styku listwa-obudowa) lub zużytych łożyskach wałeczkowych wałka i wirnika. Wtedy konieczna może być naprawa / wymiana listew lub łożysk.

Spadek mocy silnika w połączeniu z niebieskim dymem - silnik spala olej wydostający się z systemu uszczelnień turbosprężarki. Świadczy to o tym że nastąpiło zużycie olejowych pierścieni, wyciek oleju i mieszanie oleju z powietrzem sprężanym. Dodatkowym objawem jest obecność oleju zalegającego w przewodach pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym (na wejściu inercoolera).

W większości przypadków potrzebny jest serwis turbo naprawy lub regeneracji turbosprężarek.

Zapraszamy do naszego serwisu.

WWW.SCROLLPRODUCTS.COM