WWW.SCROLLPRODUCTS.COM
Jeśli turbosprężarka źle pracuje, wycieka olej
Zapraszamy także na strony ScrollProducts. |
- turbo działa w trybie awaryjnym komputera
- wykazuje spadek mocy silnika
- ma nadmierny luz na łożyskach ślizgowych
- wykazuje nadmierne zużycie oleju
Zadzwoń i szybko umów się na tanią naprawę!
- montaż oraz demontaż turbosprężarek na miejscu w serwisie w połączeniu z naprawą / regeneracją
- dajemy gwarancję na 12 miesięcy
- diagnozujemy skąd wzięła się awaria która doprowadziła do uszkodzenia turbosprężarki
TEL: 22 610 25 37, 798 630 655, Warszawa, al. Prymasa Tysiąclecia 76 B, 1p
Awarie turbosprężarek
Zazwyczaj niedomagania turbosprężarek samochodowych nie wynikają ze zużycia turbin. Turbosprężarki współpracują z silnikiem, są jednak od niego delikatniejsze. Poza nielicznymi wyjątkami turbosprężarki samochodowe są smarowane i chłodzone tym samym olejem co silniki. Zatem w przypadku awarii turbosprężarek należy znaleźć jej przyczynę, i nie tylko wymienić wadliwe komponenty turbo ale również sprawdzić wszystkie podzespoły łączące turbosprężarkę z silnikiem i systemem olejowym.
Konieczna uwaga i diagnostyka
Sami jesteśmy w stanie usłyszeć uszkodzoną turbosprężarkę - drgania lub hałas pochodzący z turbo lub wyciek oleju powinien nas zaalarmować - wyłączmy wówczas silnik, odholujmy auto do serwisu turbo. Awaria turbosprężarki może być w tym momencie łatwo usunięta, jednak wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć turbinę i narazić się na dużo większe koszty regeneracji.
Zatarcie turbiny w turbosprężarce w wyniku szybkiej jazdy zdarza się już po ok. 100 tys. km. Dym z rury wydechowej i znaczne zużycie oleju wskazują, że nadpalona została uszczelka oraz pierścień dystansowy. Uszkodzenia tego nie można stwierdzić w pracującej turbinie - do tego celu konieczny jest demontaż turbosprężarki, chyba że mamy do czynienia z wyciekiem oleju.
Metaliczne stuki i głośna praca turbiny, jak również brak oczekiwanego doładowania zazwyczaj świadczą o wytopionych łożyskach ślizgowych.
Narastające wraz ze zwiększaniem obrotów gwizdy dochodzący z okolic turbosprężarki najczęściej świadczą o zużytych listwach uszczelniających wirnik (szczeliny na styku listwa-obudowa) lub zużytych łożyskach wałeczkowych wałka i wirnika. Wtedy konieczna może być naprawa / wymiana listew lub łożysk.
Spadek mocy silnika w połączeniu z niebieskim dymem - silnik spala olej wydostający się z systemu uszczelnień turbosprężarki. Świadczy to o tym że nastąpiło zużycie olejowych pierścieni, wyciek oleju i mieszanie oleju z powietrzem sprężanym. Dodatkowym objawem jest obecność oleju zalegającego w przewodach pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym (na wejściu inercoolera).
W większości przypadków potrzebny jest serwis turbo naprawy lub regeneracji turbosprężarek.